دیدار هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری با سفیر افغانستان مقیم جاپان

اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان به منظور تسهیل خدمات تجارتی و سرمایه گذاری میان افغانستان و جاپان نشستی را با سفیر و اتشه تجارتی سفارت افغانستان در جاپان به گونه آنلاین دایر نمود. در این نشست، محترم محمد یونس مهمند، معاون اول هیات مدیره اتاق، محترم میرویس هوتک معاون مالی و اداری هیات عامل اتاق در حضور داشت تعدادی از مسوولان دیپارتمنت های اتاق با محترم شیدا محمد ابدالی سفیر افغانستان مقیم جاپان دیدار و پیرامون مسایل تجارتی و سرمایه گذاری میان دو کشور صحبت نمودند.
 
محترم محمد یونس مهمند، ضمن قدردانی از همکاری های همیشگی کشور جاپان در راستای کمک های بشردوستانه، تطبیق پروژه های عام المنفعه زراعتی و میکانیزه شدن زراعت و برخی مسایل دیگر صحبت نموده، گفت: روند تجارت و سرمایه گذاری افغانستان با کشور جاپان از یک سال بدینسو با چالش های متعدد در بخش های ترانسپورت و ترانزیت، عدم صدور ویزه به تاجران، بلند بودن نرخ تعرفه های گمرکی در جاپان، عدم هماهنگی فعالیت های تجاری با کشور جاپان،عدم اگاهی از ساختار مارکیت های جاپانی روبرو میباشد. وی از سفیر افغانستان خواستار ایجاد هماهنگی های بیشتر در قسمت تسهیل خدمات تجارتی به تاجران افغان گردید.
 
آقای مهمند، افزود که فرصت ها برای سرمایه گذاری در داخل کشور بدلیل تأمین امنیت سرتاسری آماده است و از سفیر افغانستان مقیم جاپان خواستار وساطت بیشتر به منظور تشویق تاجران جاپانی برای سرمایه گذاری در افغانستان گردید.
 
محترم شیدا محمد ابدالی، بعد از استماع مشکلات و پیشنهادات رهبری اتاق، گفت: سفارت افغانستان در جاپان همیشه تلاش می نماید تا برای مشکلات فوق الذکر در همکاری با مسوولان جاپانی نقطه پایان بخشد. وی، در رابطه به نیازمندی محصولات افغانی در جاپان معلومات ارائه کرده افزود: برعلاوه میوه خشک افغانستان، میوه تازه، قالین، زعفران، لاجورد و برخی از اقلام افغانی از بازار خوب در جاپان برخوردار میباشد که این موضوع یک فرصت خوب برای صادرات افغانستان تلقی میگردد.
 
آقای ابدالی از همکاری مسوولان جاپانی در قسمت تسریع روند تجارت ابراز امیدواری نموده گفت: کشور جاپان علاقمند همکاری تجاری و سرمایه گذاری در افغانستان میباشد و در این زمینه نیاز به تلاش های همه جانبه دیده میشود.