اشتراک هیات رهبری اتاق در گردهمایی تحت عنوان آینده افغانستان که از سوی دفتر UNDP برگزار شد

هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان محترمان: محمد یونس مهمند معاون اول هیات مدیره، نصیر احمد عرب معاون خدماتی هیات مدیره، شیرین آغا سخی رئیس مالی هیات مدیره، انجنیر سید جاوید برهان رئیس روابط بین الملل هیات مدیره، شفیق الله عطایی سرپرست ریاست هیات عامل اتاق، خان جان الکوزی، ضیاء الدین اچکزی، احمد ضیاء عظیمی شینوزاده اعضای هیات مدیره اتاق، در گردهمایی که تحت عنوان «آینده افغانستان» از سوی دفتر UNDP و با حضورداشت شماری از تاجران و اعضای سکتور خصوصی، جامعه مدنی و انجو ها در هوتل کابل ستار برگزار گردیده بود، اشتراک نموده و دیدگاه های سکتور خصوصی را بیان داشتند.
 
این برنامه روی سه هدف عمده (1- مسیر های توسعه: بحث روی چگونگی توسعه افغانستان با استفاده از راه کارهای متفاوت و ارزیابی خطرات و فرصت های موجود و نقش بازیگران خارجی در این فرآیند؛ 2- توافقات اجتماعی: برای افزایش اعتماد بین دولت و مردم چه کاری را میتوان انجام داد تا صلح پایدار در افغانستان تامین شود؟ جامعه بین الملل برای تلاش های داخلی چی کاری را می تواند انجام دهد؟ 3- توسعه رهبری جوانان: چگونه به نابرابری های جنسیت در ولایات می توان پایان داد و چگونه می توان در قسمت توسعه رهبری جوانان افغانستان نقش ایفا نمود؟) برگزار شده بود.
 
محترم محمد یونس مومند معاون اول هیات مدیره اتاق، از راه اندازی و حمایت از پروژه های بزرگ اقتصادی توسط UNDP استقبال نموده و نقش سکتور خصوصی و اتاق تجارت و سرمایه گذاری را در تطبیق این پروژه های مهم توصیف کرده، افزود: اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان نماینده واقعی جامعه سکتور خصوصی در کشور بوده و می تواند در تطبیق پروژه های مهم اقتصادی نقش مهم و اساسی را ایفاء نماید. وی در وضعیت فعلی حمایت از سیستم بانکی افغانستان، آغاز کار مجدد پروژه های عام المنفعه مانند، سرک سازی، تولید انرژی برق و سایر پروژه های زیربنایی را مهم و اساسی خوانده و از همکاری اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان و سکتور خصوصی کشور در کار عملی این پروژه ها وعده نمود.
 
محترم خانجان الکوزی، از نقش سکتور خصوصی کشور در تطبیق پروژه های اقتصادی در گذشته یادآور شده گفت: سکتور خصوصی از تجارب خوبی در تطبیق پروژه های اقتصادی برخوردار بوده و باید از تجارب خوب آن در پروژه های بعدی استفاده گردد. وی افزود: اگر از ظرفیت های موجود افغانستان در عرصه های ترانزیت و ترانسپورت منطقوی، زراعت، صنعت، استخراج معادن و سایر بخش ها استفاده شود، می توان به شکوفایی اقتصادی دست یافت.
 
در این گردهمآیی، نماینده رسمی UNDP محترم عبدالله الدارداری و محترم اچیم استینر مدیر ارشد آن، حجت الله فضلی رئیس موسسه حرکت و شماری از اشتراک کنندگان نیز صحبت نمودند.