معاون تجارتی اتاق تجارت و سرمایه گذاری در نشستی با سرپرست وزارت صنعت و تجارت پیرامون مشکلات تاجران در بنادر کشور گفتگو کرد

محترم خیرالدین مایل احمدی معاون تجارتی اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، رؤسای اتاق‌ های ولایتی بلخ، جوزجان، اندخوی و شماری از تاجران ولایات شمال کشور با محترم نورالدین عزیری سرپرست وزارت صنعت و تجارت در مقر آن وزارت ملاقات کرده و پیرامون مشکلات و چالش های تاجران بحث و گفتگو نمودند.
 
محترم خیرالدین مایل احمدی، ضمن قدردانی از همکاری های همیشگی رهبری وزارت صنعت و تجارت در قسمت حل مشکلات تاجران کشور، در مورد بعضی از مشکلات موجود تاجران در بنادر کشور صحبت نموده و خواهان همکاری این وزارت در زمینه حل مشکلات مذکور گردید.
 
در این دیدار، رؤسای اتاق های بلخ، جوزجان، اندخوی و تاجران کندز پیرامون مشکلات ترانزیتی، تأخیر در انتقال پول تاجران به بیرون از کشور، نبود تسهیلات لازم بانکی، گزارش ربعوار و بلند بودن مصارف اموال ترانزیتی از بندر آقینه به مقایسه بندر حیرتان یادآوری نمودند. آنان از رهبری وزارت صنعت و تجارت تقاضا نمودند که در زمینه حل مشکلات بانکی و گمرکی شان نیز با ادارات ذیربط حکومتی همکاری نماید.
 
سرپرست وزارت صنعت و تجارت، ضمن اظهار خوش آمدید به معاون تجارتی اتاق و تاجران همراه شان، از کار کرد های سکتور خصوصی که در شرایط دشوار توانستند نیازمندی مردم را در سراسر کشور تأمین نمایند، سپاسگزاری نمود.
 
محترم عزیزی، اطمینان داد که وزارت صنعت و تجارت منحیث شریک مهم کاری سکتور خصوصی متعهد است که به خواست ها و پیشنهادات تاجران و سرمایه گذاران رسیدگی کرده و میان ادارات مربوطه هماهنگی و همکاری لازم را ایجاد نماید.