ملاقات هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه ‌گذاری با اتشه تجارتی سفارت ترکیه در کابل

محترمان، محمد یونس مهمند معاول اول هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه ‌گذاری، شفیق الله عطایی سرپرست ریاست هیات عامل، عصمت الله وردک و ضیاءالدین اچکزی اعضای هیات مدیره، عبدالمتین قلندری منشی هیات نظار و میرویس هوتک معاون مالی و اداری هیات عامل، با محترم بوزات اتشه تجارتی سفارت ترکیه مقیم کابل در دفتر مرکزی ‏اتاق ملاقات کرده و پیرامون توسعه روابط تجارتی و سرمایه گذاری های مشترک بحث و تبادل نظر نمودند.
 
آقای مهمند، ضمن اظهار خوش آمدید به اتشه تجارتی ترکیه، از همکاری همیشگی سفارت ترکیه با اتاق و سکتور خصوصی و همچنان نقش کشور ترکیه در بهبود مناسبات دو کشور بعد از تحولات اخیر ابراز خرسندی نموده و بر تحکیم مناسبات تجارتی و سرمایه گذاری های مشترک تأکید ورزید.
 
معاون اول اتاق، در رابطه به فرصت های موجود سرمایه گذاری مشترک در کشور، منجمله سرمایه گذاری در عرصه های استخراج معاون افغانستان و سرمایه گذاری در زون های آزاد اقتصادی در آینده صحبت نموده و به منظور گسترش روابط تجاری و سرمایه گذاری مشترک پیشنهاد کرد تا اتاق و سفارت ترکیه در قدم نخست روی برگزاری یک کنفرانس آنلاین و حضوری میان اتاق های تجارت و تاجران و سرمایه گذاران دو کشور در آینده نزدیک کار کنند.
 
آقای مهمند به سفر های هیات تجارتی میان دو کشور و امضای تفاهمنامه تجارتی تأکید ورزیده، خواهان توجه و همکاری سفارت ترکیه در زمینه شد. وی از تدویر یک کنفرانس آنلای با اشتراک وزیر معادن افغانستان و سرمایه گذاران افغان و ترک در آینده نزدیک خبر داده و همکاری سفارت ترکیه را در جهت سهیم شدن هرچه بیشتر سرمایه گذاران ترکی خواستار گردید.
محترم عصمت الله وردک، از فرصت های موجود سرمایه گذاری در افغانستان به ویژه در بخش سرک سازی، استخراج معادن و ساختمان سازی یادآوری کرده و از تجارب خوب دو دهه کار شرکت های ترکی در زمینه های فوق الذکر ابراز خرسندی نمود.
 
محترم عبدالمتین قلندری، با یادآوری از رابطه سنتی و خوب دو کشور، به سفرهای تاجران و سرمایه گذاران افغان و ترک و همچنان ایجاد تسهیلات بیشتر از سوی حکومت های دو کشور به خصوص ایجاد تسهیلات بیشتر در صدور ویزان تاجران تأکید نمود.
 
محترم بوزات اتشه تجارتی سفارت ترکیه مقیم کابل، از دعوت اتاق تشکر نموده، ضمن تأکید به تحکیم روابط تجاری، از علاقمندی تاجران و سرمایه گذاران ترکی در جهت سرمایه گذاری های مشترک نیز یادآور شد. وی کاهش فساد در ادارات و امنیت بهتر را در وضعیت فعلی زمینه ساز سرمایه گذاری در افغانستان دانست.
 
آقای بوزات، از برنامه های اتاق در قسمت تدویر کنفرانس های آنلاین و حضوری میان تاجران دو کشور استقبال نموده و هر نوع همکاری سفارت ترکیه را در این زمینه وعده سپرد. وی شریک ساختن معلومات تخنیکی در بخش های تجارت و سرمایه گذاری ها در افغانستان را مهم خوانده و خواهان همکاری اتاق در این مورد گردید تا در آینده شاهد توسعه روابط تجارتی و اقتصادی میان دو کشور بود.