برگزاری نشست ویدیویی ریاست هیات عامل اتاق تجارت سرمایه گذاری افغانستان با اتشه‌ی خزانه داری سفارت امریکا در کابل

نشستی به منظور ارائه معلومات در مورد چگونگی تحریم های امریکا دربرابر ایران و استثنا قرار گرفتن بخش های که بازرگانان و بخش سکتورخصوصی افغانستان می توانند با آنان معاملات تجارتی انجام دهند در اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان برگزارشد.
 
در این نشست که به گونه‌ی آنلاین در تالارکنفرانس های اتاق تجارت و سرمایه گذاری برگزار شد، محترم سید زمان هاشمی رئیس هیات عامل اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان با خانم "جولی ملک" اتشه‌ی خزانه داری امریکا درافغانستان گفتگو کرده و در مورد چگونگی معاملات تجارتی بازرگانان افغانستان و جامعه سکتورخصوصی کشور با حضورداشت شماری از مسوولان این نهاد و بازرگانان کشور آگاهی دهی صورت گرفت.
 
در این نشست، آقای هاشمی گفت که بر بنیاد تحریم های وضع شده به ایران سکتورخصوصی افغانستان می تواند از بندر" چابهار" بدون کدام محدویت های وضع شده ازسوی امریکا استفاده کند، زیرا این بندر با توجه به وضع تحریم های امریکا برشماری از نهاد های دولتی ایران و افراد، استثنا قرارداده شده است.
 
در این کنفرانس ویدویی، خانم جولی با ارائه پریزنتیشن معلوماتی برای نمایندگان سکتورخصوصی، از آنان خواست که با نهاد هایی که تحت تحریم ایالات متحده‌ی امریکا قرار دارند معاملات تجارتی انجام ندهند.
 
او در این بسته معلوماتی که به اشتراک کنندگان ارایه کرد شرکت ها و یا افرادی را که امریکا تحت تحریم قرار داده است معرفی کرده و افزود که جامعه سکتورخصوصی افغانستان باید در دادوستد بازرگانی شان با کشورهای زیرتحریم امریکا تلاش نمایند که نخست با کسب معلومات دقیق وارد معاملات تجارتی با نهاد ها یا افراد شوند.
 
در این نشست هم چنان بانو جولی، تأکید کرد که بازرگانان افغان بدون آگاهی در مورد آن عده از شرکت ها و افرادی که زیرتحریم های امریکا قرار دارند وارد معاملات تجارتی با آنان نشوند.
 
او گفت که با وجود وضع تحریم های امریکا برضد ایران یا کشورهای دیگر مانند: چین و یا سوریه، تلاش شده است که درتضاد به حقوق بشری اقدامی صورت نگیرد.