سفر هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان به ولایت ننگرهار از بهرحل مشکلات بازرگانی و ترانزیتی در گذرگاه تورخم

شماری از هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری کشور درسفری به ولایت ننگرهار با مسوولان اتاق تجارت و سرمایه گذاری و محترم ضیاالحق امرخیل والی این ولایت دیدار و گفتگو نمودند.
 
دراین سفر، آقایان سلطان محمد صافی معاون سرمایه گذاری اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، خان جان الکوزی و احمد ضیاء عظیمی شینوزاده اعضای هیات مدیره‌ اتاق اشتراک و با مسوولان محلی اتاق تجارت و سرمایه گذاری ننگرهار و والی این ولایت در مورد چالش های گذرگاه تورخم بحث و تبادل نظرکردند.
 
در این دیدار هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری کشور به حل چالش های بازرگانی و ترانزیتی از طریق گذرگاه "تورخم" تاکید کرده و خواستار راهکار منظم برای انتقال اموال بازگانان افغان از طریق این گذرگاه شدند.
 
رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری کشور از شکایت بازرگانان درمورد وجود محدویت و تاخیر صادرات اموال تجارتی شان در گمرک های کشور یادآوری کرده وخواستار زمینه سازی و فراهم کردن سهولت های بیشتربه بازرگانان کشور شدند.
 
آنان در دیدار های جداگانه که با مسوولان محلی و رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری ننگرهار داشتند، در مورد تاخیر توقف کالاهای بازرگانان افغان در پاکستان و انتقال اموال تجارتی شان اشاره کرده و افزودند که باید این چالش ها از سر راه بازرگانان به زودی برداشته شود و روابط تجارتی دو کشور بربنیاد تفاهم های که در سفرهای پسین میان رهبران سیاسی دو کشور انجام شده است، استوار باشد.
 
مسوولان اتاق تجارت وسرمایه گذاری ننگرهار نیز از توقف بی موجب اموال تجارتی بازرگانان افغان در پاکستان و گرفتن خاک پولی را از جدی ترین مشکلات در بندرتورخم دانسته و خواستار حل آن به گونه‌ی بنیادی از سوی حکومت های دو طرف شدند تا دیگر بازرگانان در این بخش با مشکلات رو به رو نشوند.
 
آقای ضیاءالحق امرخیل والی ننگرهار نیز مشکلات بازرگان در گذرگاه تورخم را پذیرفته و وعده سپرد که برای برداشتن چالش های بازرگانان افغان کارهای عملی را روی دست دارند.