برگزاری کنفرانس مطبوعاتی اتاق تجارت و سرمایه گذاری، در رابطه به فرمان اخیر دفتر مشرتابه حکومت

هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، از فرمان اخیر دفتر مشرتابه حکومت طی برگزاری کنفرانس مطبوعاتی که در آن  محترمان: محمدیونس مهمند معاون اول هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه گذاری، شیرین آغا سخی رئيس مالی هیات مدیره، خانجان الکوزی و ضیاءالدین اچکزی اعضای هیات مدیره اتاق، میرویس هوتک سرپرست ریاست هیات عامل اتاق، عبدالحامد حمیدی رئيس هیات نظار اتاق، همایون خواجه زاده معاون تجارتی اتاق کابل و اعضای هیات رهبری این اتاق، برخی از تاجران و سرمایه گذاران مطرح کشور حضور داشتند، استقبال و قدردانی نمود.

محترم محمدیونس مهمند، از فرمان دفترمقام مشرتابه حکومت مبنی بر ایجاد تسهیلات و خدمات لازم برای اعضای سکتور خصوصی کشور ابراز امتنان نموده و آن را گامی بسوی رشد، توسعه و تسریع روند تجارت و سرمایه گذاری در کشور خواند.

آقای مهمند، از تلاش های حکومت در راستای تأمین امنیت سرتاسری، منع کشت کوکنار و کاهش چشمگیر فساد اداری طی دو سال گذشته ابراز خرسندی کرده و از رهبری حکومت به ویژه وزارت مالیه خواست تا مالیه تاجران و واردکنندگان را به گونه واحد (یکبار) اخذ نماید. وی، از پیشرفت های اخیر که در زمینه ترانزیت بوجود آمده معلومات ارائه کرده و افغانستان را به عنوان یکی از کشور های مهم ترانزیتی در منطقه توصیف کرد.

محترم شیرین آغا سخی، از تلاش های رهبری حکومت در قسمت حمایت از صنایع داخلی کشور استقبال کرده و روی استفاده از تولیدات داخلی توسط مردم افغانستان و ادارات دولتی تأکید ورزید.

محترم خانجان الکوزی، ضمن حمایت از فرمان اخیر رهبری حکومت، صدور این را گامی بسوی رفع مشکلات موجود در سکتور خصوصی کشور دانسته و روی اجرایی شدن فرمان متذکره ازسوی ادارات ذیربط حکومتی تأکید کرد. وی، در رابطه به سفر کاری هیات رهبری اتاق به کشور ترکیه و دستارودهای آن صحبت کرده گفت: در سفر به کشور ترکیه روی ایجاد تسهیلات لازم برای سکتور خصوصی کشور، ایجاد اتاق تجارت و سرمایه گذاری مشترک میان دو کشور، تشویق سرمایه گذاران آفغان مقیم ترکیه به سرمایه گذاری در افغانستان و برخی مسایل دیگر بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

در این کنفرانس محترمان: عبدالجبار صافی رئیس انجمن صنعتکاران، حاجی عبیدالله رئیس اتحادیه رخت و اختر محمد احمدی رئیس اتحادیه میوه تازه و سبزیجات، پیرامون فرمان اخیر رهبری حکومت و موضوعات مربوطه شان صحبت کرده و از حمایت رهبری حکومت از سکتور خصوصی کشور قدردانی نمودند.

پنجشنبه، ۲ سنبله ۱۴۰۲