همایش افتتاح نمایشگاه افغانستان در شهر آستانه قزاقستان با حضورداشت هیات رهبری اتاق و مقامات حکومتی دو کشور

نمایشگاه محصولات افغانستان در شهر آستانه قزاقستان، با حضور داشت معاون صدر اعظم قزاقستان، وزیر تجارت و معین وزارت خارجه آنکشور، سرپرست وزارت صنعت و تجارت افغانستان، محترم توکل احمدیار رئيس عمومی اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، محترم خیرالدین مایل احمدی معاون تجارتی هیات مدیره، احمدضیاء عظیمی شینوزاده عضو هیات مدیره اتاق و تعدادی از تاجران دو کشور افتتاح شد.

سرپرست وزارت صنعت و تجارت افغانستان، روی توسعه تجارت میان کشور های منطقه به ویژه قزاقستان، فرصت های موجود سرمایه گذاری در بخش های استخراج معادن و سایر سکتور ها در افغانستان صحبت نموده و خواهان سرمایه گذاری های مشترک در کشور گردید.

وزیر تجارت قزاقستان، ضمن یادآوری از تعهد و ادامه کمک های بشر دوستانه آنکشور به افغانستان، در مورد امضای یک توافقنامه میان شرکت مخابراتی قزاقستان و افغان تلیکام در همین روز یادآور شد که به اساس آن انترنت با قیمت مناسب و کیفیت خوب به افغانستان به فروش می رسد. وی به توسعه تجارت میان دو کشور به ویژه ادامه صادرات آرد و گندم قزاقستان به افغانستان و خرید محصولات افغانستان نیز تاکید نمود.

محترم توکل احمدیار، ضمن یادآوری از فرصت های موجود در زمینه های تجارت و سرمایه گذاری در سکتور های معادن، زراعت، صنعت، ساختمان، انرژی، مخابرات، صحت و غیره در افغانستان، روی صادرات محصولات با کیفیت افغانستان از جمله میوه جات و خشک و تازه، قالین، گیاهان طبی، زعفران، سنگ های قیمتی و صنایع دستی به کشور قزاقستان تاکید کرده و خواهان تعرفه ترجیحی به اقلام صادراتی افغانستان گردید.

آقای احمدیار افزود: من باور دارم در صورت حل مشکلات صدور ویزه تاجران افغان و وضع تعرفه ترجیحی به اقلام صادراتی کشور، حجم تجارت به خصوص صادرات افغانستان افزایش چشمگیر خواهد یافت.

پنجشنبه، 12 اسد 1402