ملاقات معاون اول هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه گذاری با والی ولایت بامیان

محترم محمدیونس مهمند، معاون اول هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه گذاری افعانستان، در حضورداشت جمعی از تاجران و سرمایه گذاران این ولایت با محترم عبدالله سرحدی والی ولایت بامیان ملاقات کرده، مشکلات و چالش های تاجران این ولایت را با وی، شریک ساخت.

تاجران محلی این ولایت، ضمن تشریح فرصت های تجاری و سرمایه گذاری در بامیان، در رابطه به مشکلات شان از جمله: عدم موجودیت سردخانه ها جهت نگهداری محصولات زراعتی، نبود راه های مواصلاتی و انرژی برق، صحبت کرده و از رهبری ولایت و رهبری سکتور خصوصی کشور خواستار پیداکردن راه های حل به موارد متذکره گردیدند.

محترم محمد یونس مهمند، در رابطه به دومین نمایشگاه امام ابوحنیفه (رح) و دستاورد های آن معلومات ارایه کرده و از اشتراک تاجران ولایت بامیان در این نمایشگاه قدردانی نمود. وی، از افزایش چشمگیر صادرات به خارج از کشور یادآوری کرد و از تلاش های سکتور خصوصی در افزایش بیشتر صادرات اطمینان داد.

معاون اول هیات مدیره، بامیان را یکی از ولایات صنعتی، توریستی، زراعتی و دارای منابع طبیعی انبوه دانسته و نقش این ولایت را در رشد و توسعه کشور مهم خواند.

محترم مهمند، از برگزاری کنفرانس سرمایه گذاری در ولایت بامیان در همکاری با اداره محلی خبر داده و نقش چنین کنفرانس را در شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در این ولایت ارزنده خواند. وی، از تاجران ولایت بامیان خواست تا دست بدست هم داده و با ساخت کارخانه های پروسس پیداوار زراعتی، در رشد و توسعه این ولایت نقش خویش را ایفا نمایند.

والی ولایت بامیان تشریف آوری معاون اول هیات مدیره اتاق را به ولایت بامیان خوش آمدید گفته و برنامه های مقام ولایت در بخش های زراعت، مالداری و صنعت را تشریح نمود.

قومندان امنیه ولایت بامیان، از تامین امنیت در این ولایت اطمينان داده و از تمام تاجران و سرمایه‌گذاران خواست تا با در نظرداشت فرصت موجود در رشد و انکشاف ولایت نقش داشته باشند.

چهارشنبه، ۴ اسد ۱۴۰۲