وزارت صنعت و تجارت نشست ضیافتی را برای هیات تجاری کشور های منطقه برگزار کرد

وزارت صنعت و تجارت با همکاری اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، به منظور قدردانی و استقبال از هیات تجاری کشور های منطقه بابت اشتراک با شکوه شان در دومین نمایشگاه ملی و بین المللی امام ابوحنیفه (رح) شام دوشنبه 26 سرطان نشست ضیافتی را در هوتل کابل ستار برگزار کرد که در آن محترم امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه، هیات رهبری اتاق محترمان: توکل احمد یار رئیس عمومی اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، خیرالدین مایل احمدی معاون تجارتی هیات مدیره، نصیر احمد عرب معاون خدماتی هیات مدیره، خان محمد سرفراز باز رئیس دارالانشای هیات مدیره، شیرین آغا سخی رئیس مالی هیات مدیره، سید جاوید برهان رئیس روابط بین الملل هیات مدیره، خانجان الکوزی، ذکریا بریالی، احمد شکیب احمدیار و احمدضیا عظیمی شینوزاده اعضای هیات مدیره، عبدالحامد حمیدی رئیس هیات نظار اتاق، میرویس هوتک‌‌ سرپرست هیات عامل اتاق، قدرت الله جمال معین وزارت صنعت و تجارت، برخی از تاجراح مطرح کشور و هیات تجاری از کشور های پاکستان، ترکیه و ترکمنستان اشتراک داشتند.

معین وزارت صنعت و تجارت، برنامه های وزارت صنعت و تجارت را در راستای حمایت و استفاده تولیدات داخلی کشور، تسهیلات لازم در قوانین تجارتی و یکسلسله موضوعات دیگر تجارتی تشریح کرده و از سرمایه گذاران خارجی خواستار سرمایه گذاری در بخش های مختلف تجارتی و تولیدی در افغانستان گردید.

سرپرست وزارت خارجه کشور، از برگزاری دومین نمایشگاه امام ابوحنیفه (رح) توسط اتاق قدردانی نموده و تلاش های اتاق تجارت را در این راستا ستود. وی، حمایت از صنعت داخلی، استخراج معادن کشور، بهبود وضعیت ترانزیت و تطبیق پروژه های بزرگ را از مسایلی عمده در پالیسی اقتصادی حکومت عنوان کرده و از مساعد بودن شرایط عمومی برای سرمایه گذاری و تجارت در این کشور، ‌اطمینان داد.

سرپرست وزارت خارجه در رابطه به تلاش های این وزارت در قسمت تسهیل خدمات ویزه برای تاجران داخلی و خارجی، بهبود روابط تجارتی میان کشور های منطقه و جهان و رشد تجارت بین الملل صحبت کرده و از تاجران کشور های منطقه خواست تا با در نظر داشت واقعیت های موجوده کشور، اقدام به سرمایه گذاری در افغانستان نمایند.

محترم خانجان الکوزی، از تلاش های رهبری حکومت بابت حمایت همه جانبه آن از سکتور خصوصی کشور ابراز امتنان نموده و از همکاری سکتور خصوصی کشور در تطبیق پروژه های بزرگ‌ ملی کشور اطمینان داد.

آقای الکوزی، از کشور های آسیای مرکزی خواست تا با ایجاد دهلیز اقتصادی میان کشور های منطقه در رشد و توسعه اقتصادی این زون سهم گیرند.

در این ضیافت، محترم توکل احمدیار، طی نشست های جداگانه با سرپرست وزارت امور خارجه، معین وزارت صنعت و تجارت و هیات های تجاری کشور های منطقه که در دومین نمایشگاه امام ابوحنیفه (رح) اشتراک ورزیده بودند، پیرامون توسعه تجارت، جلب سرمایه گذاری و سرمایه گذاری های مشترک و همچنان ایجاد تسهیلات صدور ویزه برای تاجران، بحث و تبادل نظر نمود.

سه شنبه، 27 سرطان 1402