کار بازسازی اساسی شاهراه سالنگ طی مراسمی آغاز شد

کار بازسازی اساسی شاهراه سالنگ طی مراسمی که در آن محترم ملا عبدالغنی برادر، مقام معاونیت اقتصادی ریاست الوزرای حکومت، محترم محمد یونس مهمند، معاون اول هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، محترم محمد عیسی ثانی، سرپرست وزارت فواید عامه، محترم خیرالدین مایل احمدی، معاون تجارتی هیات مدیره اتاق، محترم قاری بختیار، والی ولایت میدان وردگ،  محترم مولوی عبدالله والی ولایت پروان، محترم عبدالرحمن والی ولایت بغلان و برخی از اعضای هیات مدیره اتاق هریک محترمان: خان محمد سرفراز باز، رئيس دارالانشای هیات مدیره، شیرین آغا سخی رئیس مالی هیات مدیره، ذکریا بریالی و سید پرویز سادات هوفیانی آعضای هیات مدیره، حاجی اجمل مشاور اتاق، و جمعی وسیعی از تاجران و بزرگان محل حضور داشتند، آغاز گردید.

محترم ملا عبدالغنی برادر، پروژه شاهراه سالنگ را یکی از بزرگترین پروژه ها و به عنوان وصل کننده ولایات شمالی و جنوبی در کشور خوانده و از شرکت های قراردادی خواست تا با در نظر داشت مهم بودن این شاهراه در قسمت کیفیت و سرعت کار توجه جدی نمایند.

مقام معاونیت اقتصادی ریاست الوزرای کشور، روی ایجاد هماهنگی های لازم و همکاری دو جانبه میان شرکت های قراردادی تأکید ورزیده و از حمایت و همکاری حکومت در این راستا اطمینان داد.

محترم محمد یونس مهمند، آغاز کار بازسازی شاهراه سالنگ را برای تمامی مردم افغانستان تبریک گفته و از این شاهراه به عنوان بزرگترین راه ترانزیتی کشور و وصل کننده ولایات جنوبی و شمالی و همچنان آسیای میانه با کشور های جنوب آسیا یادآوری کرد. وی، از همکاری سکتور خصوصی کشور در تطبیق پروژه های بزرگ اطمینان داده، روی وفاداری و ایجاد هماهنگی میان شرکت های قراردادی در تطبیق این پروژه بزرگ تأکید ورزید.

آقای مهمند، از تقاضای تاجران ولایت بغلان مبنی بر ایجاد اتاق تجارت و سرمایه گذاری در این ولایت یادآوری کرده و از رهبری حکومت خواست تا در قسمت ایجاد آن با اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان همکاری نماید.

محترم خیرالدین مایل احمدی، شاهراه سالنگ را یکی از مهم ترین شاهراه ها از نگاه اقتصادی و اجتماعی خوانده و بازسازی این شاهراه بزرگ را در رشد و توسعه اقتصادی ارزنده تلقی نمود. وی، از شرکت های قراردادی خواستار توجه لازم شان در قسمت کیفیت و سرعت عمل در تطبیق این پروژه بزرگ گردید.

 این پروژه بزرگ به مسافت ۸۰ کیلو متر بوده که از جبل سراج پروان الی دوشاخ بغلان امتداد داشته و از سوی دو شرکت بزرگ ساختمانی به نام های «وزیرزی گلوبل گروپ» و «میر ودان ساختمانی انجینیری شرکت» بازسازی میشود.

پنجشنبه، ۲۲ سرطان ۱۴۰۲