اشتراک سرپرست ریاست هیات عامل اتاق در کنفرانس روز جهانی مبارزه با کار کودکان

محترم میرویس هوتک، سرپرست ریاست هیات عامل اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، در کنفرانس روز جهانی مبارزه با کار کودکان با اشتراک محترم بهزاد رئیس سازمان بین المللی کار برای افغانستان، رؤسای اتاق های مختلف، محترم امید غفورزی مسوول دیپارتمنت روابط بین الملل اتاق، متشبثین و اعضای سکتور خصوصی در هوتل کابل ستار برگزار گردید بود، طی سخنرانی خویش دیده گاه اتاق را در رابطه به منع کار اطفال بیان داشت.

آقای هوتک، پایان دادن به کار اطفال در افغانستان را وابسته به موارد مختلف از جمله توانمند سازی خانواده‌ها دانسته و ارائه خدمات حمایتی و رفاهی به خانواده‌های مستعد کار کودکان، برنامه‌های کمک مالی، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و همچنان دسترسی به امکانات تأمین غذا و آب را مهم توصیف کرد. وی، نقش برنامه‌های آموزشی برای افزایش آگاهی و تربیت کارگران و کارفرمایان درباره اثرات منفی کار کودکان ارزنده خواند.

سرپرست ریاست هیات عامل اتاق، در رابطه به تقویت قوانین مربوط به کار کودکان و افزایش تحریم‌ها علیه کارفرمایانی که از کودکان استفاده می‌کنند، صحبت نموده، بر تأمین مکانیزم‌های نظارتی قوی برای اجرای این قوانین تاکید نمود.

آقای هوتک به همکاری بین‌المللی در این زمینه اشاره کرده، افزود: "تقویت همکاری با سازمان‌های بین‌المللی، دولت‌ها، نهادهای مدنی و سایر جوامع بین‌المللی به منظور تبادل تجارب، منابع مالی و فنی، و همکاری در مقابله با کار کودکان مهم ولازمی می باشد."

ایشان، ترویج رشد اقتصادی پایدار و ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب برای بزرگسالان را در کاهش کار کودکان مؤثر دانسته و بر ارتقای آگاهی جامعه درباره آسیب های کار کودکان از طریق تبلیغات، رسانه‌ها و آموزش‌های عمومی در مورد حقوق کودکان تأکید ورزید.

دوشنبه، ۲۲ جوزا ۱۴۰۲