اشتراک هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه ‌گذاری افغانستان در اجلاس بین المللی سرمایه گذاری تاشکند

محترم توکل احمدیار رئیس عمومی اتاق تجارت و سرمایه ‌گذاری افغانستان در رأس هیات سکتور خصوصی کشور با اشتراک محترمان خیرالدین مایل احمدی معاون تجارتی هیات مدیره، انجنیر ‏سید ‏جاوید برهان رئیس روابط بین‌الملل هیات مدیره و شفیق الله عطایی سرپرست ریاست هیات عامل اتاق، به اساس دعوت سکتور خصوصی ازبکستان در اجلاس بین المللی سرمایه گذاری تاشکند اشتراک نمودند.
 
در روز نخست این اجلاس سه روزه که از سوی محترم شوکت میرضیایف رئیس جمهور ازبکستان افتتاح شد، سخنان آقای میرضیایف عمدتاً متمرکز به تحولات سالهای 2017 الی 2022 مخصوصاً در قسمت آزاد سازی مارکیت در کشور ازبکستان بود که بیشتر به تغییرات وارده در بخش های زیربنایی، خصوصی سازی اقتصاد آن کشور، سرمایه گذاری در بخش منابع بشری اشاره داشت.
 
همچنان رئیس جمهور ازبکستان، از برنامه های کشورش در پنج سال آینده به ویژه در زمینه خصوصی سازی بانک ها، خدمات، بهبود زیر ساخت های اقتصادی و جلب سرمایه گذاری های بیشتر نیز یادآوری کرد.
متعاقباً، رئیس بانک آسیایی، رئیس بانک جهانی، رئیس بانک اروپا در امور زیربنا و معاون سکرترجنرال WTO در مورد برنامه های کاری 5 ساله شان در کشور ازبکستان صحبت نموده و تعهدات خود را در زمینه های بهبود زیر ساخت ها و جلب سرمایه گذاری در آن کشور ابراز داشتند.
 
محترم توکل احمدیار رئیس عمومی اتاق تجارت و سرمایه ‌گذاری افغانستان و تیم همراه شان، با اغتنام از فرصت با تعداد زیادی از شرکت های خصوصی افغانی مقیم کشور ازبکستان که در این جلسه اشتراک داشتند، دیدار نمودند. ایشان ضمن استماع مشکلات آنان در مورد سرمایه گذاری های که در کشور ازبکستان داشتند و همچنان مشکلات شان زمینه های ترانزیت و ترانسورتی، آنان را تشویق به سرمایه گذاری در داخل کشور نمودند.
 
رهبری اتاق، در نشست های جانبی که با نمایندگان بخش خصوصی و سرمایه گذاران ازبکستان داشتند، از فرصت های موجود سرمایه گذاری در افغانستان که با کاهش فساد در ادارات و تأمین امنیت بهتر برای سرمایه گذارن فراهم گشته یادآوری کرده و آز آنان خواستند تا در افغانستان سرمایه گذاری کنند.