هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه ‌گذاری و سفیر ترکیه از نمایشگاه صنایع دستی و تولیدات داخلی دیدن نمود

محترم محمد یونس مهمند معاون اول هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه ‌گذاری، محترم جیهاد ارگنای سفیر ترکیه در افغانستان، محترمان: خان محمد سرفراز باز رئیس دارالانشای هیات مدیره، سید پرویز هوفیانی عضو هیات مدیره، بوزات اتشه تجارتی سفارت ترکیه مقیم کابل، از نمایشگاه صنایع دستی و تولیدات داخلی که در هوتل ستاره شهر که به ابتکار اتاق پیشه وران برگزار شده بود، دیدن نمودند.
 
در نشستی که به همین منظور در هوتل مذکور برگزار شد، آقای مهمند ضمن اظهار خوش آمدید به سفیر و اتشه تجارتی ترکیه، از همکاری همیشگی سفارت ترکیه با اتاق و سکتور خصوصی و همچنان از کمک های کشور ترکیه طی ماه های اخیر به مردم افغانستان ابراز سپاس و قدر دانی نموده و بر تحکیم مناسبات تجارتی و سرمایه گذاری های مشترک تأکید ورزید.
 
وی در مورد پیشنهادات اتاق که روز قبل با اتشه تجارتی سفارت ترکیه شریک ساخته بود، منجمله سفر هیات تجارتی میان دو کشور و تدویر کنفرانس آنلاین و حضوری با اتاق ترکیه، تاجران و سرمایه گذاران و همچنان نشست با وزیر معادن افغانستان جهت گسترش روابط تجارتی و سرمایه گذاری های مشترک یادآوری کرد.
 
محترم خان محمد سرفراز باز، از رابطه تاریخی و دیرینه دو کشور و همچنان سرمایه گذاری افغان ها در کشور ترکیه که جایگاه سوم را از آن خود کرده، اشاره کرده و خواستار سرمایه گذاری های متقابل از سوی سرمایه گذاران ترکی در افغانستان نیز گردید. وی مشکل صدور ویزه برای شهروندان افغان را یکی چالش های جدی در تأمین روابط دو کشور دانسته و خواهان ایجاد تسهیلات در این زمینه گردید.
 
محترم جیهاد ارگنای سفیر ترکیه مقیم کابل، از رابطه خوب و دوستی دو کشور یادآور شده و تامین رابطه تجارتی را از اولویت های کاری این سفارت دانست. وی از علاقمندی تاجران و سرمایه گداران ترکی جهت سرمایه گذاری در افغانستان یادآور شده و در این زمینه خواهان تسهیلات بیشتر برای سرمایه گذاران ترکی و بین المللی گردید.
 
آقای ارگنای، از آعاز صدور ویزه به شکل مرحله وار خبر داده و افزود که در قدم نخست کار صدور ویزه از ولایت کابل آغاز و سپس در قونسلگری های ترکیه در سایر ولایات نیز مورد اجراء قرار خواهد گرفت.
سپس سفیر ترکیه با هیات رهبری اتاق، از غرفه های نمایشگاه صنایع دستی و تولیدات داخلی دیدن نمودند که محصولات و تولیدات کشور مورد توجه خاص سفیر ترکیه قرار گرفت.