نشست تعارفی هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری با سرپرست وزارت صنعت و تجارت امارت اسلامی افغانستان

محترمان محمد یونس مهمند معاون اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، شیرین آغا سخی رئیس مالی هیات مدیره، شفیق الله عطایی سرپرست ریاست هیات عامل، خانجان الکوزی و ضیاءالدین اچکزی اعضای هیات مدیره اتاق با محترم نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت و تیم همراه شان ملاقات کرده و پیرامون مشکلات تاجران و سرمایه گذاران، توسعه صادرات افغانستان و همکاری های مشترک بحث و تبادل نظر نمودند.
 
این نشست که در دفتر مرکزی اتاق تجارت و سرمایه گذاری برگزار شد علاوه بر ذوات محترم فوق الذکر، معاون مالی و اداری هیات عامل و آمرین دیپارتمنت های اتاق، و همچنان تعدادی از مسئولان بخش های مختلف وزارت صنعت و تجارت نیزحضور داشتند.
 
محترم محمد یونس مهمند، تشریف آوری محترم نورالدین عزیزی و تیم همراه شان را به اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان خیر مقدم گفته و مشکلات سکتور خصوصی در عرصه های تجارت و ترانزیت، چالش های موجود فراراه استفاده از سیستم (TIR)، توسعه تجارت، رشد صادرات افغانستان و سایر مشکلات و پیشنهادات اتاق را با سرپرست وزارت صنعت و تجارت در میان گذاشته و ابراز امیدواری کرد با توجه رهبری جدید وزارت تجارت و صنعت، شاهد حل مشکلات موجود سکتور خصوصی، رشد تجارت و صادرات و همچنان جلب سرمایه گذاری ها در کشور بود.
 
سپس محترمان شیرین آغا سخی، شفیق الله عطایی، خانجان الکوزی، ضیاءالدین اچکزی پیرامون مشکلات موجود تاجران و سرمایه گذاران در بنادر و ولایات مختلف صحبت نموده و طرح و پیشنهادات خود را جهت حل چالش های موجود تجارت و سرمایه گذاری های کشور، نیز ابراز داشتند.
 
به همین ترتیب رئیس مرکز حل منازعات و آمرین سایر دیپارتمنت های اتاق از بخش های کاری و فعالیت آن به محترم نورالدین عزیزی معلومات مفصل ارائه نمودند که مورد توجه ایشان قرار گرفت.
 
محترم نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت، بعد از استماع صحبت های هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری و آمرین دیپارتمنت های اتاق، ضمن ابراز آمادگی در جهت توسعه تجارت و افزایش صادرت کشور، وعده سپرد که هیات رهبری این وزارت در زمینه حل مشکلات تاجران، جلب سرمایه گذاری ها و حمایت از سرمایه گذاران کشور هر نوع همکاری لازم را با اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان و سکتور خصوصی کشور انجام خواهد داد.