حمایت اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان از روند صلح

يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا ادْخُلُوا فِي السِّلْمِ كَافَّةً وَ لا تَتَّبِعُوا خُطُواتِ الشَّيْطانِ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُبين

ترجمه: ای کسانی که ایمان آورده اید! همگی در صلح و آشتی درآئید (تسلیم مطلق خداوند شوید) و گامهای شیطان را پیروی نکنید که او دشمن آشکار شماست.

صلح یگانه راه منتهی به خوشبختی های مردم و جامعه است، مردم افغانستان که سالیان متمادی ناامنی و جنگ را تجربه کرده اند، صلح را نیاز مبرم میدانند و با درک کامل از نابسامانی های جنگ و خشونت، صلح و امنیت سرتاسری را آرزو دارند.

اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، به نمایندگی از جامعه سکتور خصوصی کشور، از روند صلح در افغانستان حمایت مینماید و افتخار دارد که با انگیزه ملی و صلح خواهانه در روند صلح، قشرعظیم از سرمایه گذاران و تاجران ملی را نمایندگی میکند. همچنان تحولات اخیر و اقدامات حکومت و جامعه بین المللی در راستای تامین صلح و امنیت سرتاسری را گام مهم و انگیزه برای تحول در فعالیت های سکتور خصوصی میداند‌.

چنانچه در لویه جرگه مشورتی صلح، محترم توکل احمدیار، رئیس عمومی اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان اشتراک فعال داشتند و همچنان محترم خان جان الکوزی، عضو هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان به اساس فرمان مقام عالی ریاست جمهوری عضو هیات برگزاری لویه جرگه مشورتی معرفی گردیده بودند، ایشان دیدگاه ها و نظریات جامعه سکتور خصوصی را در مورد صلح و امنیت سرتاسری در کشور ارایه داشته و در این جرگه از روند صلح حمایت خویش را ابراز نموده و خاطرنشان ساختند که صلح و امنیت سرتاسری نیاز مبرم و یکی از اولویت های عمده برای فعالیت های سکتور خصوصی است، جامعه سکتور خصوصی آماده اجرای نقش موثر در پروسه صلح و همکاری همه جانبه در این روند میباشد.

بدون شک، صلح نوید بخش خوشبختی و آرامش به همه اقشار جامعه و بخصوص سرمایه گذاران که با وجود تمام تهدید ها و نا امنی ها، سرمایه های هنگفت را در کشور عزیز شان بخاطر رشد و توسعه اقتصادی کشور، ایجاد فرصت های کاری، افزایش تولیدات و عواید ملی سرمایه گذاری کرده اند و تاجران ملی که بمنظور مرفوع سازی تقاضا شهروندان خویش فعالیت های تشبثاتی را انجام داده اند، میباشد.

صلح و امنیت سرتاسری در کشور انگیزه و عامل اساسی برای توسعه فعالیت های سکتور خصوصی خواهد بود و جامعه سکتور خصوصی در فضای صلح، آرامش و امن به فعالیت های خویش به تلاش بیشتر ادامه خواهد داد.

جامعه سکتور خصوصی افغانستان با درک وجیبه ملی و رسالت ایمانی با آمادگی کامل نقش خویش را در روند صلح و مرحله پسا صلح در هماهنگی با دولت جمهوری اسلامی افغانستان و بادرک نیازمندی های جامعه در مطابقت به چارچوپ تعریف شده انجام خواهد داد وبه آینده پررفاه ، امن و آبادانی در کشور خوشبین است.